A l’adolescència, les noies deixen de fer esport i posen en risc la salut física i mental

Ahir es va presentar un estudi de l’Hospital Sant Joan de Déu que n’analitza les causes i proposa mesures per evitar les conseqüències en el futur.

Fer esport durant la infància és imprescindible per tenir uns hàbits de vida saludables, però quan arriba l’adolescència molts joves deixen de fer-ne i la majoria són noies.

En el pas de la Primària a la Secundària, moment que coincideix amb l’etapa adolescent, l‘abandonament de la pràctica esportiva és generalitzat però entre les noies és més del doble que entre els nois.

A la Primària el 63% de les nenes de 10 anys practiquen esport, quan acaben la Secundària, als 18 anys, són gairebé la meitat, el 35%.

“Dels 12 als 18 anys en el cas de les nenes, s’aconsegueix la major massa mineral òssia, és quan fem els ossos més forts. Si deixem de fer activitat física en aquesta època, quan arribem a edats més grans els nostres ossos seran més dèbils.”

http://www.ccma.cat/324/a-ladolescencia-les-noies-deixen-de-fer-esport-posant-en-risc-la-salut-fisica-i-mental/noticia/2857955/#

El 80% de les nenes i adolescents no realitzen l’activitat física recomanada per l’OMS

https://www.sjdhospitalbarcelona.org/ca/80-les-nenes-i-adolescents-no-realitzen-lactivitat-fisica-recomanada-loms

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s